Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Tankar o funderingar..

Av sannama - 7 december 2014 05:12

Kan inte sova :( Vaknade för 2 timmar sen låg i sängen först men kunde inte somna om, för mycket tankar i huvudet nu :( de är så typiskt när man väl får sova så kan man inte jag som verkligen behöver varje timmes sömn jag kan få.

Tänker o funderar på mycket nu bara... blir påmind om saker nästan varje dag som jag igentligen inte vill bli påmind om som jag borde glömma men inte kan, de var bättre förr som man sa o jag tycker de var så mycket som var bättre förr oxå, tänk bara när man själv var barn de är över 30 år sen de var helt annat då än de är nu, vi var ute o lekte då inte som nu barn sitter vid tv;n eller datorn o spelar spel inte alls leker som vi gjorde, man hade inte mobiltelefoner man var inte lika nåbar som man är nu, man klarade sig bra då, nu kan man knappt gå ut utan mobiltelefonen med sig, de är sjukt.   


Det här året har det hänt mycket på, jag blev mamma för första gången till världens sötaste bäbis  , tiden går så fort hon är ingen bäbis nu utan snart 1 år.

Våren o sommaren gick för fort, vi har haft fullt upp hela tiden men huset renovering m.m så vi har bott i sommarstugan i många månader under tiden vi renoverat vårat lilla hus flyttade upp från sthlm hit nu när jag ändå är hemma o är mammaledig för o se hur de känns, de är både för o nackdelar med de. Vi får se vad framtiden har o visa vad som händer...


Jag fyllde även 40 i sommras, kan helt klart säga att de var en av dom hemskaste dagar det här året, vill INTE uppleva en till sån dag :( så lessen o besviken över den dagen så de går inte o beskriva, man fyller inte jämt ofta när man väl gör de så ska de var kul o en dag man vill minnas, jag var uppe halva natten då för att baka klart allt tills den dagen både tårta o smörgåstårta m.m alltid brukar de komma någon o fika eller på besök eller bara dyka upp så de är bra att ha något att bjuda på o eftersom jag fyllde jämt så gjorde man ju extra, hade jag vetat vad som skulle ha hänt så skulle jag inte ha gjort något inte ha stressat eller nå inför den dagen. Det var INGEN inte en enda som kom, inte äns mina bästa vänner kom o fikade den dagen, jag blev så fruktansvärt lessen o besviken :( så allt jag bakat o gjort de kastade jag då, så fåglarna fick lite mat då. Sen min släkt som aldrig någonsin har firat mig sa att dom skulle göra det lite längre fram, de har gått 4 månader sen dess o inget firande har blivit av, därimot har min kusin fyllt 40 oxå där har dom redan firat, men de är ju skillnad på folk o folk, o jag är ju inget värd i mångas ögon har jag verkligen insett nu, att jag varit med o fixat o hjälpt till vid andras fester o varit med o lagt till presenter o på överaskningsfester m.m sen inte får något tillbaka det är inte kul :( Den här gången ville jag verkligen fira o ha fest, har aldrig haft det förut, tänkte ha det när jag fyllde 30 år men de blev inget då heller för att just då sa en kompis till mig att de är väl inget att ha fest när du fyller 30 ingen som kommer då, än idag tänker jag på de hon sa då o jag ångrar mig. Vissa saker glömmer man aldrig!!

Jag blir bara så besviken o lessen, men har bestämt nu att jag kommer inte vara med o hjälpa eller något nå mer när någon fyller.

Nu har jag fått skriva av mig lite av vad jag känner för de.


Ska försöka gå o sova en liten stund till nu o hoppas jag slipper tänka mer.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannama - 4 februari 2015 23:00

3:dje dagen nu som Elvira är sjuk :( så jobbigt när dom små blir dåliga man är så himla hjälplös ju. I helgen var hon ju bra sen så slog de bara till på natten till måndag hon blev roslig slemig hostig o genomförskyld, fick sitta uppe hela natten med...

Av sannama - 1 februari 2015 20:00


Snö snö o snö :) men hur fint är det inte? Det har verkligen kommit ner mycket snö nu o det är riktigt vinter, nu i helgen har det kommit över 2 dm här hemma, vi åkte ner till Stockholm i fredags o kom hem idag, där nere har det oxå snöat men inte al...

Av sannama - 20 januari 2015 19:32

Tisdag redan. Dagarna har som vanligt gått fort.. Ute snöar det nu lite mera :) är ju så fint med all snö o vintern vi har några dm allt är vitt träden med :) Imorse var jag ner till Lasarettet o lämna in prov var där i går oxå o tog blodprover 1...

Av sannama - 15 januari 2015 21:29


Torsdag idag, vi skulle ha gått upp tidigt i morse var de tänkt men kom inte upp förns halv nio, men natten har varit lite så där, Elvira var vaken o vägrade sova, jag förstår inte... inte en enda natt på ett år har hon sovit helt, så de är ju klart ...

Av sannama - 12 januari 2015 16:21


Äntligen så är vintern här på riktigt :) hoppas nu den håller i sig oxå, i lördas så var de riktigt busväder med blåst o snö som kom i massor kom ner ca 3 dm då :) idag har de snöat hela dagen, gillar faktist de de är fint mycket bättre än regn o pla...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards